חווית געש 2008

 

שתיים וחצי כבר ממתינים עם שיירת מכוניות לפני פתח הקיבוץ. כל אחד עשה את ההכנות לאותן שעות של הביחד ומשפחות, נהנים להפגש שוב למרות שזה עתה.... יום חמישי נפגשו המתאמנים עצמם באימון.

 

המפגש מתבצע כל שנה  אך השנה מימד מיוחד לו. תוסף של 35 שנה לדוג'ו של פול ברעננה, שהנו 'אב' לחברים רבים ולארבעה דוג'ואים: דוג'ו געש (שקדם לדוג'ו רעננה, בהדרכת פול ו'קוקו' קלוד ברדה ז"ל), דוג'ו הקאנטרי ברמת אביב, דוג'ו רענן רוט ודוג'ו יאן בנגב המערבי שכולם מיוצגים היום כאן.

 

שעה 15:00 כמתוכנן בשורה, מוקסו כ 30 איש אשר הגיעו לחגוג הארוע הכולל את יום הולדתו של פול וכמדי שנה גולת הכותרת "הדיונה" .

 

המפגש תמיד משלב את האקטואליה והאימון. לפי תכנית העבודה השנתית של פול כאשר המפגש נותן הזדמנות להכרת חומר מתקדם ללא השמות "המפוצצים" עם הגנה עצמית והתנסות של כולם בעבודה מול תוקף אשר בידו סכין והחלצות כזו או אחרת בתוספת גילגול "תקני".

מול דאני 4 הבכירים רענן יואב ויאן היה מעניין לעמוד מול החרב המתהפכת והמעופפת. ההתרגשות גרמה להתנגשות אשר בה נפגע רענן ואנו מקוים שיחזור לאיתנו ללא נזק.

 

לאחר שהסתיים האימון הראשון ירדנו לים וכבשנו את מקומנו מתחת לסככות. הקידמה עושה את שלה וחלק שלמד על בשרו את לחות הלילה כבר עם אהלים. כל אחד תפס מרחב מחיה עד האימון הבא שאין לו שעה יעודה. כל אחד תפס את "הזולה" שלו, שחיה בים והתגרות במדוזות, קריאת עיתון או שיח חברים.

 

אימון הראשון בים מהוה אתגר לנפילות על החול בעקבות הטלות בצורה כזו או אחרת. האימון נותן הרגשה אחרת, גם כאימון הגנה עצמית קלאסית הרגשת תוקף ומגן, השתלבות או אי השתלבות הגוף עם הקרקע וההורים והצופים שסביבנו נהנים מהמראה ולזרים שנקלעו למקום יהווה זה מוקד משיכה לאומנותנו אשר לא תמיד נחשפים לה ברבים.

 

לילה כהרגלנו 1000 אוי צוקי למען המסורת. מצטרף אלינו דני עמית נשיא החדש של החגורות השחורות אשר דוגל בעשיה נטו, הדגים להמחשה עבודת  הגוף המחובר ל"אוי צוקי" ע"י הצמדת הזרוע למותן לאורך מרבית הדרך, אף באופן מוגזם לתירגול. האלף עברו מהר עם זעה רבה והרגשה טובה לפחות לי ולקבוצה.

 

בקר יום השבת ,ריצת הבקר המסורתית מגלה שרובנו כבר "חטיארים" ועל פי "הנחיות רפואיות", יש להקל. לכן נחלתם של מעטים בני 45 ומעלה תהיה ה"דיונה" לגובה כ40 מטר בתלולית חול בעלת שיפוע קרוב ל85% לאחר ריצה- לא פשוט ומאתגר.

 

טנו קאטה ל"גיל הרך" כיוון שיש ילדים רבים 50 תנועות במקום 100 אך כולם מבצעים חזק ומרגישים עוצמה.

חידוש- תחרות סומו לילדים.

התחרות משלהבת את הילדים והצופים. הילדים מגלים רוח לחימה למופת. גם שניים מהם שנפצעו קלות מגלים דבקות במטרה – כל הכבוד. כולם זוכים בספר קראטה כולל הזוג שזכה בתחרות לאחר שלא הצליחו לגבור האחד על השני והמשיכו עד אפיסת כוחות. כל הכבוד לרוח.

 

השיא קרבות הטלה במים, קרבות בחוף וטקי שודאן מסיים במים.

 

האירוע הסתיים בעוגה טעימה שהוכנה ע"י שירה לכבודו של פול, ואבטיח קר.

 

תודה כמובן לכל מי שטרח ובמיוחד ליוסי שכמו תמיד כדוג'ו געש המארח דאג לדשא לטרקטור למים ולקפה.

 

לפול מורנו תודה על המפגש ועוד מפגשים כאלו עם רוח טובה וקראטה בעתיד.

                                                                                                                        צלי